برای پاسداشت انسانیت زباله نریزیم/ جمع آوری روزانه 50 تن زباله از انهار سطح شهر اسلامشهر
دوشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۲۹ ۷۰
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
برای پاسداشت انسانیت زباله نریزیم/ جمع آوری روزانه 50 تن زباله از انهار سطح شهر اسلامشهر

برای پاسداشت انسانیت زباله نریزیم/ جمع آوری روزانه 50 تن زباله از انهار سطح شهر اسلامشهر

کارگران خدمات شهری شهرداری اسلامشهر با مشقت و به خطر انداختن جان خود، جوی ها و انهار را از زباله هایی که شهروندان رها می سازند، پاکسازی می کنند

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، زباله هایی که توسط شهروندان در جوی ها و نقاط مختلف شهر رها می شوند، موجب آبگرفتگی کانال های آب می گردد که پاکسازی این مسیلها و انهار و تخلیه زباله های آن ها توسط کارگران خدمات شهری انجام می‌شود؛ به طوری که نیروهای خدمات شهری باید برای پاکسازی این نقاط با مشقت وارد کانال های فاضلاب شده و در چاه های عمیق نسبت به جمع آوری و تخلیه زباله‌ها اقدام کنند، کاری که بسیار طاقت فرسا بوده و انجام آن برای هر انسانی دشوار است.

گنجه معاون خدمات شهری شهرداری اسلامشهر با اشاره به اینکه هر شب انهار تمامی انهار سطح شهر پاکسازی و زباله‌های آن تخلیه می‌شود، اظهار داشت: در سطح شهر برخی از انهار روباز و برخی سرپوشیده هستند و عمده مشکلات ما در لایروبی انهار سرپوشیده است.

وی افزود: در شهر اسلامشهر بیش از 26 کیلومتر انهار اصلی وجود دارد که روزانه بالغ بر 50 تن انواع زباله از آنها خارج می شود که عمدتاً پلاستیک و ظروف یکبارمصرف است.

معاون خدمات شهری شهرداری اسلامشهر با بیان اینکه انباشت زباله در انهار در برخی مناطق بیشتر است، تاکید کرد: در مناطق 1 و 2 شهری به دلیل تراکم جمعیت و منطقه شش به جهت موقعیت جغرافیایی و پایین‌دست بودن زمین زباله بیشتری در انهار این مناطق انباشته می‌شود.

گنجه ادامه داد: با آموزش شهروندی و فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ شهروندی در زمینه تفکیک زباله می توان رهاسازی زباله در کانالهای آب را کاهش داد و با این اقدام ضمن کاستن زحمات نیروهای خدمات شهری و جلوگیری از وقوع سیلاب، درآمد پایداری برای شهر ایجاد کرد.

امید است شهروندان با خودداری از ریختن زباله های خود در جوی ها و معابر به کاهش زحمات کارگران شهری شهرداری کمک کنند تا از سوی دیگر کمتر شاهد آبگرفتگی معابر و بسته شدن خیابان های شهرمان باشیم.

آدرس کوتاه شده: