ضرورت پیگیری جهت رفع مشکلات زیست محیطی ناشی از پسماندهای شهری
پنجشنبه, ۱۶ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۱۷ ۳۷۵
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • اخبار ویژه
چچ
ضرورت پیگیری جهت رفع مشکلات زیست محیطی ناشی از پسماندهای شهری

ضرورت پیگیری جهت رفع مشکلات زیست محیطی ناشی از پسماندهای شهری

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر از پیگیری جدی این کمیسیون در خصوص موضوع عدم جانمایی محل تخلیه پسماندها و معضلات زیست محیطی ناشی از آن خبر داد.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، داود حورزاده رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر در این خصوص اظهار داشت: موضوع نخاله و یا پسماندهای عمرانی و ساختمانی در این روزها به یکی از مهمترین دغدغه های شورای اسلامی شهر اسلامشهر و به خصوص کمیسیون خدمات شهری تبدیل شده است و برای رفع مشکلات بوجود آمده پیگیری های متعددی را هم داشتیم که متاسفانه هنوز به نتیجه مثبتی نرسیدیم.

➕وی افزود: از آنجایی که بحث جانمایی گود و یا تعیین محل مناسبی برای دپو و دفن پسماندهای خانگی و یا پسماندهای عمرانی، از وظایف کمیته مدیریت پسماند است، به عنوان یک مطالبه برای حفظ و نگهداری محیط زیست و همچنین برای جلوگیری از مشکلات ناشی از این موضوع از اعضای این کمیته که تصمیم گیر نهایی هستند، خواستاریم تا هرچه سریعتر به یک اجماع نظری برسند تا تکلیف شهرداری و سازمان مدیریت پسماند در خصوص دفع این پسماندها روشن شود.

➕رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر گفت: اگر این کمیته نتواند به زودی در خصوص جانمایی دفن این پسماندها به نتیجه قطعی برسد، مشکلات بیشتری دامنگیر شهر خواهد شد که با اعتراض شهروندان اسلامشهری همراه خواهد بود.

➕حور زاده در ادامه گفت: در حال حاضر به دلیل عدم وجود یک محل و یا گود مناسب برای دفن این پسماندها، حاشیه شهر و یا روستاها و به خصوص حریم جاده ها و رودخانه ها به محل نامناسبی برای تخلیه این پسماندها تبدیل شده است که قطعا در آینده نه چندان دور آسیب های جدی آن دامن محیط زیست و محیط زندگی شهروندان را خواهد گرفت؛ از سوی دیگر باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که شهرداری برای جمع آوری این پسماندها و انتقال آن به محل دفن باید هزینه بسیاری را بپردازد که با توجه به اجرای پروژه های بزرگ شهری، خسارات سنگینی را به دوش شهرداری اسلامشهر خواهد گذاشت.

➕رییس کمیسیون خدمات شهری شورا گفت: بنده به عنوان رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اسلامشهر از طریق مکاتبات با رئیس شورای شهر این موضوع را پیگیری خواهم کرد تا بتوانیم به یک نتیجه ای برسیم که هرچه سریعتر مشکل مدیریت و دفع زباله های خانگی و پسماندهای عمرانی و ساختمانی مرتفع شود.

آدرس کوتاه شده: