اجرای طرح محرم ایمن در اسلامشهر
شنبه, ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۴۴ ۱۰۷
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
اجرای طرح محرم ایمن در اسلامشهر

اجرای طرح محرم ایمن در اسلامشهر

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر گفت: ارائه آموزش رعایت نکات ایمنی در مساجد و هیئات مذهبی با طرح محرم ایمن در اسلامشهر اجرا می شود.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، حسین یاری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اسلامشهر اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای نخستین بار، طرح محرم ایمن در اسلامشهر به اجرا در می آید.

یاری افزود: با توجه به شکل گیری هیئات و تجمعات و گروه های مردمی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه کربلا در مساجد و تکایای مختلف در سطح شهر و در راستای ارائه آموزش های شهروندی برای رعایت نکات ایمنی و پیشگیری از حوادث، طرح محرم ایمن از سوی واحد آموزش سازمان آتش نشانی اسلامشهر با همکاری و هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز رسیدگی به امور مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج اجرا می شود.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به امر پیشگیری از وقوع حوادث بیان کرد: متاسفانه هر ساله در هنگام شکل گیری هیئات و تجمعات مذهبی در دهه محرم به دلیل عدم رعایت برخی نکات ایمنی شاهد وقوع حوادث ناگواری از جمله آتش سوزی، سقوط داربست و غیره هستیم، که به دلیل عدم آگاهی شهروندان و همچنین عدم رعایت نکات ایمنی ساده به وقوع می پیوندد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر با قدردانی از همکاری و همراهی سازمانها و نهادهای ذیربط در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: مقدمات اجرای طرح محرم ایمن با ارائه آموزش های مورد نظر به مدیران هیئات مذهبی، اعضای هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه های بسیج از نیمه دوم خرداد ماه آغاز شده و امیدواریم امسال با ارائه آموزش و رعایت نکات ایمنی ساده، شاهد برگزاری مراسمات سوگواری با شکوه و ایمن و به دور از هرگونه حوادث ناگواری برای عزاداران امام حسین(ع) در سطح مناطق مختلف اسلامشهر باشیم.

آدرس کوتاه شده: