تهیه طرح جامع و تفصیلی برای تدوین سند چشم انداز شهر اسلامشهر
پنجشنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ۱۱:۳۴ ۲۶۹
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • اخبار ویژه
چچ
تهیه طرح جامع و تفصیلی برای تدوین سند چشم انداز شهر اسلامشهر

تهیه طرح جامع و تفصیلی برای تدوین سند چشم انداز شهر اسلامشهر

رئیس کمیسیون حقوقی و شهرسازی شورای اسلامی شهر اسلامشهر گفت: طرحهای جامع و تفصیلی شهر اسلامشهر برای تدوین سند چشم انداز 10 ساله آینده منطقه در حال بازنگری و در دست تهیه است.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، رضا عظیمی رئیس کمیسیون حقوقی و شهرسازی شورای اسلامی شهر اسلامشهر اظهار داشت: آخرین طرح جامع شهر اسلامشهر که در بهمن ماه سال 1390 مورد تایید مراجع ذیصلاح قرار گرفته و توسط استاندار وقت به شهرداری به طور رسمی ابلاغ شده و ملاک عمل مجموعه مدیریت شهری این کلانشهر قرار گرفته و پس از گذشت 10 سال افق چشم انداز 10 ساله آن به پایان رسیده است.

➕وی افزود: بازنگری و تهیه طرح جامع جدید یکی از اولویت‌های کاری اعضای دوره ششم شورای اسلامی این شهر بوده که با نظر اکثریت اعضای شورا و با انتخاب مشاور مقدمات اولیه برای تهیه نقشه های هوایی شهر و به روزرسانی اطلاعات مورد نیاز آغاز شده است.

➕عظیمی با اشاره به اینکه نقشه برداری طرح جامع اسلامشهر درحال انجام است، تاکید کرد: درهمین راستا با همکاری سازمان نقشه برداری ایران و استاندار تهران عملیات عکس برداری هوایی و به روز رسانی عکس ها و اطلاعات انجام شده و عملیات نقشه برداری زمینی نیز توسط 4 اکیپ نقشه برداری در سطح 25 هزارهکتار از اراضی منطقه در حال اجرا است.

➕رئیس کمیسیون حقوقی و شهرسازی شورای اسلامی شهر اسلامشهر ادامه داد: تبدیل عکسهای هوایی به نقشه یک دوهزارم شهر در حال تهیه است که پس از تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی و ابلاغ قانونی این طرح، عملیات بازنگری و تهیه طرح تفصیلی شهر اسلامشهر نیز آغاز می‌شود که با تصویب کمیسیون ماده 5 شورای عالی معماری و شهرسازی به مرحله اجرا در می‌آید.

➕وی با بیان اینکه طرح های جامع و تفصیلی شهر لازم و ملزم یکدیگرند، تصریح کرد: طرح جامع و تفصیلی از نظر شیوه تهیه نقشه‌ها و نتیجه نهایی تفاوت هایی دارند، در طرح جامع که حاوی اطلاعاتی از موقعیت جغرافیایی، وضعیت اجتماعی و اقتصادی شهر است و درآن ضوابط و مقرراتی برای کاربری اراضی به صورت کلی دیده شده، در حالی که در طرح تفصیلی شهر برنامه ها به صورت مفصل تر و با جزئیات بیشتر از محلات و مناطق شهر ذکر می شود.

➕عظیمی خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف تمامی قطعات زمین و اراضی که باید کاربری در آن تعریف شود و تراکم ساختمانی در پهنه های مسکونی و شبکه بندی و گذر بندی ها را مشخص می کند، به عنوان یک سند در دستور کار شهرداری است.

آدرس کوتاه شده: