تاکید رئیس جمهور برای تسریع در اجرای عملیات احداث مترو اسلامشهر
شنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۱:۴۰ ۱۳۷
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • اخبار ویژه
چچ
تاکید رئیس جمهور برای تسریع در اجرای عملیات احداث مترو اسلامشهر

تاکید رئیس جمهور برای تسریع در اجرای عملیات احداث مترو اسلامشهر

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت تسریع در تکمیل مترو اسلامشهر دستورات لازم برای تامین به موقع منابع مالی این پروژه ملی را صادر کرد.

با توجه به عبور و مرور شبکه حمل و نقل جنوب غرب استان تهران و تردد روزانه بیش از یک میلیون نفر از محورهای مواصلاتی اسلامشهر، لزوم اتصال اسلامشهر به خطوط حمل و نقل ریلی مترو تهران یکی از خواسته‌های دیرین مردم این منطقه به شمار می‌رود و عملیات اجرایی احداث مترو اسلامشهر به عنوان پروژه ملی به طول 10/5کیلومتر از سه سال پیش آغاز شده و در حال حاضر حفاری تونل مترو با بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی در دو قطعه در حال انجام است.

بی تردید با تسریع در پرداخت اعتبارات لازم جهت اتمام حفاری تونل مترو و احداث ایستگاه های چهاردانگه و میدان نماز از منابع دولتی، شاهد تکمیل و آغاز بهره برداری از مترو اسلامشهر به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی شهرهای استان تهران و تحقق مطالبه جدی مردم اسلامشهر خواهیم بود.

محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در مورد زمان پایان پروژه ملی مترو جنوب غرب تهران تاکید کرد: حفاری تونل مترو اسلامشهر از سال 98 آغاز شده و چنانچه تامین مالی به موقع انجام شود می توان امیدوار بود که تا پایان زمان فعالیت مدیریت شهری کنونی افتتاح و به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به لایحه استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت جهت انجام تامین بخشی از منابع مالی مترو تهران_ اسلامشهر بیان کرد: استفاده از ظرفیت 100 میلیارد تومان اوراق مشارکت به عنوان نخستین تجربه با پیگیری های سازمان حمل و نقل ریلی و همراهی شورای اسلامی شهر و پیگیری‌های دکتر شریفیان نماینده مردم اسلامشهر در مجلس محقق شد.

شهردار اسلامشهر ادامه داد: پیشنهاد درخواست اوراق مشارکت تا سقف 500 میلیارد تومان هم به دولت داده ایم که در صورت موافقت و تخصیص اوراق سرعت پیشرفت عملیات اجرایی مترو افزایش می یابد.

حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به لزوم و ضرورت احداث مترو اسلامشهر اظهار کرد: طبق برآوردی که صورت گرفته روزانه بیش از 110 هزار نفر از مردم این شهرستان و شهرستان های بهارستان و رباط کریم از این خط استفاده خواهند کرد.

در همین راستا علیرضا فخاری استاندار تهران در نشست شورای اداری شهرستان اسلامشهر که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ضرورت احداث متروی جنوب غرب استان تهران اظهار کرد: اتصال خط مترو که از تهران به اسلامشهر می رسد از پروژه های بسیار مهم استان است که می‌تواند آلایندگی محیطی مجموعه شهرستان را بکاهد و سرعت دسترسی و تردد به مرکز استان را افزایش دهد که امیدواریم با حضور آیت الله رئیسی به اسلامشهر و عنایت و نگاه ویژه رییس جمهور به اسلامشهر بخشی از مشکلات مربوط به مترو مرتفع و تکمیل این پروژه ملی سرعت گیرد.

مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست شورای اداری با اشاره به اینکه اسلامشهر علیرغم برابری جمعیت با چند استان کشور از حیث زیرساخت با کمبود های مشهوری روبه‌روست، تاکید کرد: از محل استفاده از تهاتر نفت و ماده 56 قانون الحاق و کمک دولت به پروژه ملی مترو اسلامشهر در احداث و بهره‌برداری از این پروژه عظیم و ایستگاه های چهاردانگه و میدان نماز تسریع می شود.

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز در ادامه این نشست شورای اداری با اشاره به اختصاص 200 میلیارد تومان مصوبه دولتی به مترو اسلامشهر گفت: عملیات احداث و تکمیل مترو اسلامشهر که یک پروژه ملی بوده و شهرهای جنوب غرب استان تهران را به پایتخت متصل می‌کند، با این منابع مالی خیلی به طول می‌انجامد و از رئیس جمهور محترم تقاضا داریم در صورت صلاحدید به این پروژه کلان ملی کمک کند.

وی افزود: برای تامین منابع مالی متروی جنوب غرب استان تهران چند راه وجود دارد، کمک 200 میلیاردی دولت از محل اعتبارات سفرهای استانی رئیس جمهور که حتماً محقق می‌شود و جای نگرانی نیست و می توان از محل ماده 56 هم 500 میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک های عامل به این مهم اختصاص داد و راه بعدی از محل تهاتر نفت است که طرفین آماده اند و اگر رئیس جمهور صلاح بدانند کمک خوبی به پروژه متروی جنوب غرب استان تهران(اسلامشهر) می شود.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور محبوب کشورمان در سفر به شهرستان اسلامشهر و با حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان از پیشرفت پروژه های عمرانی اسلامشهر ابراز رضایت کرد و گفت: خوشبختانه در پروژه مترو اسلامشهر کار به خوبی دنبال می شود و برای تامین منابع مالی و اعتبار آن هر سه روشی که آقای منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور پیش پا گذاشتند را بروید و هر کدام که نتیجه داد نسبت به آن سرمایه گذاری کنید تا انجام شود، کار مترو به هیچ عنوان نباید به کندی پیش رود.

قابل ذکر است رئیس‌جمهور در ادامه سفر به شهرستان های استان تهران و سفر به شهرستان اسلامشهر با حضور در ایستگاه مترو میدان نماز اسلامشهر بازدیدی از روند احداث و پیشرفت متروی این شهر داشت و با توضیحات شهردار و مسئولان شهری اسلامشهر در جریان امور مربوط به آن قرار گرفت.

ساکنین شهرستان های جنوب غرب استان تهران به ویژه مردم اسلامشهر به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به اسلامشهر و دستور برای تامین اعتبار تکمیل ایستگاه مترو میدان نماز و اتصال آن به مترو تهران چشم امید بسته اند، بنا بر تصمیم دولت مردان دولت مردمی مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این امید رنگ واقعیت به خود خواهد دید.

آدرس کوتاه شده: