برخورد قانونی با متخلفین ساخت و سازهای غیر مجاز
یکشنبه, ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ ۰۹:۳۱ ۳۴
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
برخورد قانونی با متخلفین ساخت و سازهای غیر مجاز

برخورد قانونی با متخلفین ساخت و سازهای غیر مجاز

بالغ بر 25 هکتار از اراضی کشاورزی توسط حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری اسلامشهر با همکاری جهاد کشاورزی، بخشداری و همراهی فرماندهی پلیس پیشگیری و یگان امداد نیرو انتظامی آزاد سازی شد.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از تفکیک شدن اراضی کشاورزی با اخذ دستور قضایی تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری از دادستان محترم شهرستان اسلامشهر توسط واحد گشت پیشگیری از تخلفات ساختمانی حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری اسلامشهر و با حضور جهاد کشاورزی ، یگان امداد و پلیس پیشگیری نیروی انتظامی، شهرداری اسلامشهر و بخشداری مرکزی شهرستان اسلامشهر با تخلفات تغییر کاربری بصورت بنای احداثی ، سکوی سیمانی ،آلاچیق ، دیوارکشی و محوطه سازی برخورد قانونی و تعداد 147 مورد بنا و بالغ بر 25 هکتار از اراضی منطقه سیمون از بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر آزادسازی گردید.

همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 493 مورد گزارش در ارتباط با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در استان گزارش شده است که پس از بررسی از ابتدای سال تاکنون 429 مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز تخریب و بالغ بر 945000 متر مربع از اراضی کشاورزی آزاد سازی گردید.

گفتنی است بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغات بدون اخذ مجوز از سازمان و مدیریت‌های جهاد کشاورزی و امور اراضی ممنوع بوده و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداث شده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

در پایان از شهروندان درخواست می شود به منظور رعایت انضباط شهری و پایبندی به قوانین، شهروندان هرگونه عملیات و مزاحمت ساختمانی را به سامانه 137 شهرداری گزارش دهند .
آدرس کوتاه شده: