تشریح ویژه برنامه های سازمان فرهنگی شهرداری اسلامشهر به مناسبت اربعین
یکشنبه, ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ ۰۹:۴۰ ۴۱
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
تشریح ویژه برنامه های سازمان فرهنگی شهرداری اسلامشهر به مناسبت اربعین

تشریح ویژه برنامه های سازمان فرهنگی شهرداری اسلامشهر به مناسبت اربعین

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اسلامشهر در تشریح برنامه‌های این سازمان در اربعین از اقدامات فرهنگی مذهبی در ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، حجت الاسلام سید بهنام میرزاپور با اشاره به تدارک برنامه‌هایی برای اربعین حسینی در این شهرستان اظهار داشت: در آستانه اربعین حسینی و با هدف ترویج شعائر اسلامی و قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام، بحث فضاسازی سطح شهر به خصوص مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین و محل اعزام زائران اربعین حسینی در دستور کار قرار دارد و یک هفته قبل از اربعین اقدامات لازم انجام می شود.
 وی به مراسم بدرقه و اعزام زائران اربعین حسینی در اسلامشهر اشاره کرد و افزود: اعزام زائران اسلامشهری از روز پنجشنبه 2 شهریور آغاز و تا روز پنجشنبه 9 شهریور ماه ادامه دارد که این مراسم با اجرای گروه سرود، مداحی و ارائه بسته‌های فرهنگی همراه خواهد بود.
 رئیس سازمان فرهنگی شهرداری اسلامشهر در خصوص برنامه‌ پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی تصریح کرد:‌ همزمان با اربعین حسینی، آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین، روز چهارشنبه 15 شهریور ماه، از میدان محله باغ فیض به سمت آستان مقدس امامزاده اسماعیل ع واقع در روستای چیچکلو برگزار خواهد شد که مشتاقان و عزاداران بسیاری از مسیرهای فرعی نیز به آن می‌پیوندند.
در مسیر این پیاده‌روی، موکب‌هایی جهت پذیرایی از زائران سازماندهی خواهد شد که این خدمات توسط گروه‌های جهادی و نهادهای مردمی صورت می‌گیرد.
 وی در ادامه افزود: در پویش هدیه به مسافران کوچک اربعین که با هدف ترویج و فراگیر شدن نهضت خدمت رسانی به زائران اربعین، برگزار شد، بیش از هزار دست سازه و بسته هدیه برای توزیع بین مسافران و میهمانان کوچک امام حسین (ع) در مسیر‌های پیاده روی ارسال شد.
در پایان، میرزاپور به راه اندازی موکب تخصصی کودکان و نوجوانان این سازمان در مسیر پیاده روی عظیم اربعین اشاره کرد و گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اسلامشهر برای نخستین بار با مشارکت گروه های مردمی، اقدام به راه‌اندازی موکب تخصصی کودکان و نوجوانان «رقیه بنت الحسین (ع)» در عمود 745 کرده است و از روز جمعه 3 شهریور ماه لغایت سه شنبه 14 شهریور ماه آماده ارائه خدمات و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی مذهبی به زائران کوچک اباعبدالله الحسین (ع) است.
آدرس کوتاه شده: