جشن پایان حفاری تونل مترو، مهر ماه برگزار می‌شود
پنجشنبه, ۰۶ مهر ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰ ۳۲۵
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • اخبار ویژه
چچ
جشن پایان حفاری تونل مترو، مهر ماه برگزار می‌شود

جشن پایان حفاری تونل مترو، مهر ماه برگزار می‌شود

شهردار اسلامشهر در جمع خبرنگاران از برپایی جشن پایان حفاری تونل مترو در روزهای پایانی ماه مهر با حضور مسئولان و آحاد مردم خبر داد.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، نشست خبری با حضور محسن حمیدی شهردار، علایی معاونت عمران شهرداری، داود حورزاده رئیس شورای اسلامی شهر، مهدی جاوید و مرتضی خانعلی از اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر و جمعی از خبرنگاران خبرگزاری ها و رسانه های رسمی در سالن جلسات شورای اسلامی شهر برگزارشد.
 
شهردار اسلامشهر در این نشست و در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار داشت: احداث مترو جز پروژه‌های فاخر استان تهران و کشور است چرا که کمتر شهری توانسته طی دو سال 8 کیلومتر تونل حفر کند، تاکنون بیش از 10 کیلومتر حفاری تونل انجام و تنها 300متر تا ایستگاه میدان نماز فاصله داریم که تا پایان مهر به اتمام می‌رسد و جشن پایان حفاری تونل باحضور مسئولان و آحاد مردم اسلامشهر در محل ایستگاه میدان نماز برپا می‌شود.
وی افزود: تاکنون بیش از 1500میلیارد برای این پروژه عظیم هزینه شده و اسناد خرید ریل طی روزهای آتی از مشاور طرح دریافت و بزودی مراحل مناقصه روسازی مترو هم انجام می‌شود.
حمیدی با اشاره به اینکه با همراهی شورای اسلامی شهر، فرماندار و نماینده مردم اسلامشهر در مجلس بدنبال تامین منابع مالی مترو هستیم، تاکید کرد: در این زمینه 200میلیارد از طریق اوراق مشارکت از سوی سازمان شهرداریی‌ها تخصیص گرفتیم و بدنبال تامین منابع مالی از طریق فاینانس هم هستیم.
شهردار اسلامشهر گفت: پس از سال‌ها دولت برای خرید واگن قرارداد خوبی منعقد کرده و در آن سهمیه ای برای مترو اسلامشهر هم در نظر گرفته است، در پروژه احداث ایستگاه مترو میدان نماز هم خوشبختانه از زمان بندی جلوتریم.
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص بار ترافیکی احتمالی پس از راه اندازی مترو، تصریح کرد: قطعا با پیشرفت تکنولوژی و رشد شهر جمعیت نیز افزایش می یابد و گریزی نیست، مجموعه مدیریت شهری اسلامشهر تمام تلاش خود را می‌کند تا با اتخاذ تدابیر لازم و زیربار ترافیک رفتن کمربندی شمالی و محل بارگیری مسافرین از ایستگاه میدان نماز و شاتره مانع از ایجاد ترافیک در سطح شهر شود.
آدرس کوتاه شده: