ساماندهی حدود 3000 قلاده حیوان بلاصاحب تا اواسط مهر ماه سال جاری
یکشنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ۰۹:۳۹ ۱۲۲
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
ساماندهی حدود 3000 قلاده حیوان بلاصاحب تا اواسط مهر ماه سال جاری

ساماندهی حدود 3000 قلاده حیوان بلاصاحب تا اواسط مهر ماه سال جاری

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر از ساماندهی حدود 3000 قلاده حیوان بلاصاحب از ابتدای سالجاری تا اواسط مهرماه خبر داد.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، بهزاد بذرگری رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر با اعلام این خبر گفت : موضوع ساماندهی حیوانات بلاصاحب به چالشی بزرگ در سطح کشور تبدیل شده است که این موضوع ماحصل این است که پس از گذشت سالها که مدیریت شهری درگیر مسئله ساماندهی حیوانات بلاصاحب شده است ، همچنان تمام اقدامات در حد یک آیین نامه بوده و قانونی که بتوان تمامی نهاد های ذیربط را پای کار آورد تدوین نشده است.
 وی افزود سازمان بهداشت جهانی در گزارشی روش عقیم سازی را موثرترین روش کم کردن جمعیت این گونه حیوانات می داند که مثال آن تجریه کشور بوسنی هرزگوین میباشد که این کشور توانست در مدت 5 سال ، جمعیت سگ های بلاصاحب را از 16 هزار به 5 هزار کاهش دهد و تجربه موفقی در این زمینه داشته است.
 بذرگری در پایان ضمن اشاره به این موضوع که با ورود جدی شهرداری های اطراف شهرستان اسلامشهر، موضوع کنترل سگ های بلاصاحب قابل حل میباشد، گفت: در اسلامشهر برنامه اجرایی به روش مورد تاکید WHO (سازمان بهداشت جهانی ) با عنوان CNVR (زنده گیری، عقیم سازی، واکسیناسیون و رهاسازی) بصورت مستمر درحال انجام میباشد .
گفتنی است شهرداری اسلامشهر تنها مرکز تائید شده ساماندهی سگ های بلاصاحب را در سطح شهرستان اسلامشهر داراست که این مسئله باعث میگردد تا بسیاری از شهرداری ها استان تهران برای پاک کردن صورت مسئله و فرار از هزینه های مربوطه اقدام به رهاسازی سگ های خود در داخل اسلامشهر نمایند .
 شهروندان محترم در صورت مشاهده این موضوع و یا موضوعات مربوط به ساماندهی حیوانات بلاصاحب میتوانند با سامانه 137 شهرداری اسلامشهر تماس حاصل نمایند.
آدرس کوتاه شده: