افتتاح ایستگاه میانی پسماندهای شهری در اسلامشهر
پنجشنبه, ۰۹ آذر ۱۴۰۲ ۱۲:۱۹ ۱۸۷
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • اخبار ویژه
چچ
افتتاح ایستگاه میانی پسماندهای شهری در اسلامشهر

افتتاح ایستگاه میانی پسماندهای شهری در اسلامشهر

ایستگاه میانی پسماندهای شهری اسلامشهر با پذیرش هزار تن زباله در روز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در آیین افتتاح ایستگاه میانی پسماندهای شهری اظهار داشت: در قالب پویش "اسلامشهر من" هر هفته یک اقدام زیربنایی شهری توسط مجموعه مدیریت شهری و در راستای خدمات رسانی به شهروندان انجام می‌شود، امروز هم سایت میانی پسماندهای شهری، ساختمان اداری و باسکول 60 تنی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در اسلامشهر مدیریت پسماند بود و بنا شد ایستگاه میانی سالور به دلیل توسعه شهر و مشکلاتی که این سایت برای شهروندان منطقه به وجود آورده، منتقل شود که بنا به صلاحدید سازمان پسماند و بازدید میدانی و اعمال نظرات کارشناسی، این فضا در کنار کارخانه آسفالت اسلامشهر به عنوان ایستگاه میانی زباله در نظر گرفته شد.

حمیدی با اشاره به اینکه مدیریت پسماند از مشکلات اکثر شهرهای کشور است، تاکید کرد: ایستگاه میانی این سایت در خارج شهر به وسعت 4500 متر مربع و 2500 متر مربع محوطه سازی، باسکول 60 تنی با کارکرد دو منظوره در دو طبقه به مساحت 275 متر مربع و یک سالن اداری در سه طبقه به مساحت 700 متر مربع ساخته شده و قابلیت پذیرش روزانه هزار تن زباله را دارد.

شهردار اسلامشهر گفت: از شورای اسلامی شهر و سازمان پسماند می‌خواهم تا در بودجه 1403 شهرداری اعتبار خاصی برای راه‌اندازی خط پردازش برای تفکیک زباله هم ببینند تا بتوانیم هزینه‌های مدیریت شهری را برای مردم ارزان‌تر کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل ما محدودیت منابع مالی است و ایده‌های خوبی در سازمان مدیریت پسماند برای خدمات بهینه در نظر داریم، خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری ضمن نگاه بلند به پروژه‌های کلان شهری از اجرای پروژه‌ها در سطح محلات هم غافل نشده و در هر محله چندین پروژه عمرانی در حال اجرا است که همه این اتفاقات خوب در اسلامشهر با همراهی شورای اسلامی شهر رقم می‌خورد.
داود حورزاده رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر هم در آیین افتتاح ایستگاه میانی پسماندهای شهری با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری در مسائل زیرساختی نگاه ویژه دارد و در دو سال اخیر اتفاقات خوبی افتاده، اظهار داشت: سالیان سال وجود ایستگاه میانی در محل قبلی شهرک سالور موجب آزار و اذیت شهروندان بود، خوشبختانه در این دوره مدیریت شهری موضوع شناسایی، سایت جدید انتخاب، طراحی و به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: پویش "اسلامشهر من" که از دو ماه پیش گذشته کلید خورده در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و با هدف امید آفرینی و جهاد تبیین بین مردم اجرا شده و افتتاح سایت میانی پسماندهای شهری که مکان یابی، طراحی، اجرا و بهره‌برداری آن در کمتر از یکسال رقم خورده، با این هدف بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر با بیان مزایای افتتاح ایستگاه میانی پسماند در حاشیه شهر اسلامشهر تاکید کرد: سروصدای ناشی از عبور کامیونها در تخلیه زباله و بوی ناشی از جمع آوری زباله و مشکلات زیست محیطی با افتتاح این مکان در جوار شهر مشکلی برای شهروندان ندارد، همچنین بهره‌برداری از ایستگاه میانی پسماندهای شهری موجب کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و کاهش ترافیک نیز شده است.
آدرس کوتاه شده: