پروژه اصلاح هندسی میدان قائم(عج) بزودی آغاز می‌شود
پنجشنبه, ۰۷ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۰۶ ۱۴۴
طبقه بندی:
  • آخرین اخبار
  • اخبار ویژه
چچ
پروژه اصلاح هندسی میدان قائم(عج) بزودی آغاز می‌شود

پروژه اصلاح هندسی میدان قائم(عج) بزودی آغاز می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر گفت: با توجه به هزینه های بالای تقاطع غیرهمسطح، اصلاح هندسی کم هزینه و زودبازده میدان قائم(عج) بزودی آغاز می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، داود حورزاده رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر با اشاره به پروژه اصلاح هندسی میدان قائم اظهار داشت: بدون شک راهکار اساسی و قطعی برون رفت از مشکلات و گره های ترافیکی در میادین اصلی شهر اجرای تقاطعات غیر همسطح است که در مقایسه با روش اصلاح هندسی از هزینه چند ده برابری برخوردار است.
 وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر شهرداری اسلامشهر درگیر تامین منابع مالی پروژه مترو اسلامشهر(جنوبغرب تهران) و کمربندی شمالی است و امکان تامین اعتبار تقاطعات غیر همسطح را در میادین اصلی شهر ندارد، مناسب ترین، کم هزینه ترین و زود بازده ترین گزینه، اصلاحات هندسی و استفاده از ظرفیت فضاهای موجود در عرصه میادین است.
  حورزاده با تاکید براینکه اصلاح هندسی موفق میدان نماز و میدان الغدیر در دوسال گذشته توسط سازمان ترافیک شهرداری صورت گرفته است، بیان کرد: آخرین و سومین میدان ورود به شهرستان اسلامشهر یعنی میدان حضرت قائم (عج ) که مسیر اصلی و راه ارتباطی شهرستان اسلامشهر با شهرستان های بهارستان و رباط کریم بوده چند سالی است شهروندان محترم را با مشکلات تردد در محدوده این میدان مواجه کرده و در حال حاضر میزان تردد روزانه در این میدان به بیش از 200 هزار خودرو میرسد که در ساعت اوج حدود 15 هزار خودرو وارد میدان می شوند.
 رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر با اشاره به اینکه تردد در ساعات پیک شامگاهی در میدان قائم بسیار سنگین بوده و بهمین منظور اصلاح و بهبود این میدان در دستور کار سازمان ترافیک شهرداری قرار گرفته، اذعان داشت: مطالعات ترافیکی این پروژه از حدود یک ماه گذشته آغاز و پس از نهایی شدن سناریو مدنظر اجرایی، سپس هفته گذشته در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل و ترافیک شهرستان مطرح و پس از ارائه توضیحات مورد موافقت قرار گرفت.
 وی ادامه داد: این پروژه اعتباری در حدود 15 میلیارد تومان نیاز دارد که تامین این اعتبار در متمم بودجه سال جاری توسط شورای اسلامی شهر اسلامشهر مصوب و در ردیف های سازمان ترافیک دیده شده و در حال حاضر مقدمات اجرای کار در حال انجام است و به نظر میرسد در ماه جاری این پروژه آغاز و تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
آدرس کوتاه شده: