بازگشایی و لایروبی کانال و مسیل های سطح شهر در هنگام بارش نزولات آسمانی
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۲ ۷۶۶
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
بازگشایی و لایروبی کانال و مسیل های سطح شهر در هنگام بارش نزولات آسمانی

بازگشایی و لایروبی کانال و مسیل های سطح شهر در هنگام بارش نزولات آسمانی

مدیر خدمات شهری از تمهیدات حوزه معاونت خدمات شهری در زمان بارش نزولات آسمانی خبر داد.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، در اجرای عملیات لایروبی کانال و مسیل های این شهر، جمشید قلی پور مدیر خدمات شهر با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر افزود: با تمهیدات پیش بینی شده در ماه‌های اخیر و اقدامات انجام شده برای رفع نقاط آبگیر و لایروبی مسیل‌ها و انهار، بحران‌های احتمالی ناشی از بارندگی‌های دو روز گذشته مدیریت شد.

قلی پور با اشاره یه پایش و رصد مستمر نقاط آبگیر تصریح نمود؛ ضمن پایش و پیش بینی بارش‌های فصلی، اقدامات لازم از سوی مدیریت شهری، برنامه ریزی و آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌های دو روز گذشته به سهولت و سرعت در مسیر کانال‌های جمع آوری کننده هدایت گردید.

وی افزود: همزمان با آغاز بارندگی، تیم‌های امور شهری و پاکسازی مسیل‌ها نیز در آماده باش هستند و با رصد مستمر از هرگونه آبگرفتگی پیشگیری نمودند.

قلی پور در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به‌ حجم بسیار بالای بارش‌ها در دو روز گذشته، کانالها و جوی‌ها و جداول کاملا باز و لایروبی لازم انجام شده بود و خوشبختانه مشکل خاصی پیش نیامد و مشکل اصلی آبگرفتگی در بعضی نقاط سطح شهر، سیستم اگو (فاضلاب شهری) می باشد که بیش از یک دهه از شروع عملیات لوله گذاری آن می‌گذرد که متاسفانه هنوز تمام و راه اندازی نشده است.

مدیر خدمات شهری با تاکید بر ضرورت مشارکت شهروندان در خصوص عدم تخلیه زباله‌های شهری در انهار و کانال‌های عبوری برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر، گفت: با توجه به اینکه مدیریت شهری تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده است ولی همچنان از طریق سامانه های ۱۳۷ آماده دریافت نظرات و نقطه نظرات شهروندان است.

قابل ذکراست تمامی کانالها و جوی‌ها و جداول برای آب‌های سطحی احداث شده اند ولی کلیه فاضلاب شهری منازل مسکونی بجای هدایت در کانال فاضلاب شهری در جوی‌های خیابان با آب‌های سطحی پیوند خورده و به همین خاطر کانال و جداول ظرفیت آب زیاد را نداشته و به بیرون در خیابان و کوچه سرریز میگردد.

آدرس کوتاه شده: