تمهیدات حوزه خدمات شهری شهرداری اسلامشهر در طرح عملیات تابستانه
دوشنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ۱۱:۰۱ ۲۵
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
تمهیدات حوزه خدمات شهری شهرداری اسلامشهر در طرح عملیات تابستانه

تمهیدات حوزه خدمات شهری شهرداری اسلامشهر در طرح عملیات تابستانه

معاون خدمات شهری و امور مناطق شهری شهرداری اسلامشهر در گفتگویی به شرح فعالیت های جاری حوزه معاونت خدمات شهری و اجرای طرح عملیات تابستانه پرداخت.

به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، بهزاد شعبانی اجرای بند بند دستورالعمل ویژه فصول گرم سال که تا ۲۰ شهریور اجرایی می شود را مورد تاکید قرار داد و گفت: شروع فصل گرما با ورود به ماه محرم مصادف شده است و خدمات شهری شهرداری حتما برای پاکسازی مسیرهای حرکت دسته جات، برنامه های عملیاتی را در دستور کار خود قرار خواهد داد که نمونه بارز آن نظافت معابر و شستشوی مستمر مخازن زباله بصورت روزی یک بار و هر شب یک بار می باشد که مجموعا هر ۲۴ ساعت دو بار انجام می شود.

وی افزود:همانطور که می دانید بحث شیوع تب دانگی ناشی از پشه آئُدس در کشور نگرانی هایی را به دنبال داشته است. از این رو خدمات شهری شهرداری طرح هایی را به مرحله اجرا گذاشته است که اهم آنها بدین شرح است. زمان و مکان خدمات رسانی واترجت پیمانکاران به دو برابر و شستشوی مخازن از ۸ ساعت به ۱۶ ساعت افزایش یافته است در دو شیفت کاری. در معابر اصلی شهر هر ۴۸ ساعت یکبار و معابر فرعی هم هر ۷۲ ساعت یک بار. ضمنا مرکز فوریت های خدمات شهری هم در این زمینه با سه برابر ظرفیت و سه دستگاه واترجت در ۶ شیفت کاری پیشگام شده است.

در خصوص بحث تامین و نگهداری مخازن زباله، شعبانی افزود: در این خصوص شهرداری اسلامشهر بسیار خوب عمل کرده است بطوریکه در استان تهران عملکرد خوبی از ما ثبت شده است. هم در بحث حفظ و نگهداری مخازن زباله و هم در بحث تعمیر. ما در شهر قریب به ۵۶۰۰ مخزن زباله داریم و شبانه روز بطور تقریبی در نواحی ۱۴ گانه ۳۲۰ تن جابجایی زباله داریم که بطور معمول هر روز یک بار انجام می شود.

معاون خدمات شهری در خصوص انهار و لایروبی اظهار داشت: با توجه به بحث شیوع تب دانگی ناشی از پشه آئُدس و جلوگیری از انتقال آن، در بحث نظافت و پاکسازی انهار خشک و بهداشت محیط و همچنین جمع آوری به موقع زباله و رفع آب ماندگی های معابر توسط تانکرها، در حال اجرای کار هستیم تا اقدامات پدافند زیستی به درستی انجام شود مخصوصا در مناطق کم شیب که احتمال آب ماندگی محتمل است. در بحث لایروبی انهار سطح شهر، بخصوص لایروبی و کف سابی هر ماه یک کانال اصلی بسیار جدیت داریم و میزان استخراج زباله و پسماند و لجن از انهار و کانال ها بطور متوسط، ۱۵ تن است که جا دارد همینجا از شهروندان محترم بخصوص کسبه شریف مستقر در معابر تقاضا می کنم نسبت به بحث تخلیه زباله در معابر و انهار حساس باشند و دقت نظر کافی و وافی را داشته باشند‌. ضمن اینکه فاصله هر مخزن زباله الان قریب به ۶۰ متر است و توجیهی ندارد که زباله ها در انهار و محیط های شهری رها شوند.

وی افزود:در بحث ملزومات کارگری با توجه به بحث شیوع تب دانگی و پشه آئُدس، تهیه البسه مناسب کارگری در دستور کار قرار گرفته است و کارگران در طول شبانه روز بصورت آماده باش سر کارهایشان حضور دارند و با احتمال هر نوع خطر و تشدیدی، پاشش سمّ مورد نظر را در دستور کار قرار خواهیم داد اگرچه تاثیر این سمّ از لحاظ علمی هنوز اثبات نشده است ولی بی تاثیر هم نخواهد بود.

شعبانی در ادامه گفت:در بحث هدایت معتادین متجاهر هم دو گشت عملیاتی داریم که اینک به سه گشت افزایش یافته است تا نسبت به انتقال آنها به مرکز اسکان اقدام شود در کنار توافقی که با اداره بهزیستی اسلامشهر صورت گرفته است. این گشت های ویژه عملیاتی همچنین در بحث حفاظت از تاسیسات شهری فعال هستند تا مانع سرقت برخی تجهیزات و تاسیسات شوند. نمونه آن حفاظت دریچه هاست که سرقت آنها بسیار حادثه ساز خواهد بود بخصوص برای راکبین موتورسوار.

معاون خدمات شهری در انتها گفت: با پایان تابستان هم طرح استقبال از مهر و بازگشایی مدارس را اجرایی خواهیم کرد که ریزبرنامه در شهریور امسال اطلاع رسانی خواهد شد.

آدرس کوتاه شده: