شهرداری اسلامشهر الکترونیکی می شود
شنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ۱۳:۰۵ ۱۷
طبقه بندی: آخرین اخبار
چچ
شهرداری اسلامشهر الکترونیکی می شود

شهرداری اسلامشهر الکترونیکی می شود

دنیای
امروز گره خورده با تکنولوژی هایی است که مسافت های رسیدن به نتیجه را کوتاه کرده
و زمینه های دسترسی سهل و سریع به امکانات رافراهم نموده است تا جایی که شهرداری
ها طی سال های اخیر با درک شرایط جد

دنیای امروز گره خورده با تکنولوژی هایی است که مسافت های رسیدن به نتیجه را کوتاه کرده و زمینه های دسترسی سهل و سریع به امکانات رافراهم نموده است تا جایی که شهرداری ها طی سال های اخیر با درک شرایط جدید، خود را برای ورود به دنیای «خدمات الکترونیکی» مهیا می کنند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اسلامشهر، این  شهرداری  به تازگی از جدیدترین برنامه خود برای ورود به دنیای دیجیتال در حالی رونمایی می کند که بر اساس شواهد موجود، ارائه خدمات الکترونیکی به یکی از خواسته های مهم شهروندان تبدیل شده است. این در حالی است که پیش تر بخشی از زیرساخت های ارائه چنین خدماتی در قالب طرح تحول اداری توسط معاونت اداری مالی شهرداری آماده شده بود.

                           

«شهرداری الکترونیکی» پاسخ به یک نیاز است

سرپرست شهرداری اسلامشهر که تحول در نحوه ارائه خدمات را یکی از مهمترین اولویت های شهرداری می داند، با اشاره به آغاز فرآیند تبدیل شهرداری اسلامشهر به یک مجموعه تمام الکترونیکی، گفت: در دنیای امروز عنصر «وقت» از اهمیت و بسیاری برخوردار است و شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی باید زمینه ای را فراهم کند که شهروندان در این باره سود ببرند.

علیرضا ناصری پور با بیان این مطلب، الکترونیکی شدن بخش اعظم خدمات شهرداری را پاسخ به یک نیاز اساسی دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از خدمات همچون پرداخت عوارض گوناگون، پیگیری درخواست های مختلف از شهرداری، ارتباط مستقیم و بی واسطه با مدیران، امکان دسترسی به سوابق پرونده های جاری و اطلاع از آخرین قوانین و مقررات تنها بخشی از خدماتی است که می توان در طرح جدید به شهروندان ارائه کرد.

 

زیرساخت ها آماده است

مهمترین بخش انجام این طرح عظیم تدارک زیرساخت های مورد نیاز در جهت ارائه خدمات الکترونیکی است که بخش عمده آن آماده شده و سایر قسمت های مورد نیاز نیز در دست تدارک است.

ناصری پور با اشاره به این موضوع، اضافه کرد: هم اکنون بخش زیادی از خدمات شهرداری با بهره گیری از سیستم های الکترونیکی انجام می شود و همین نرم افزارهای با بهره گیری از پروتکل های امنیتی اینترنت به زودی قابل ارائه بر روی وب خواهد بود. هنوز برخی نرم افزارهای ارائه خدمات الکترونیکی شهرداری به طور کامل وارد چرخه نشده اند که طی روزهای آینده مقدمات این کار فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: هم اکنون مراحل اجرای طرح شهرداری الکترونیکی توسط کارشناسان شهرداری با جدیت پیگیری می شود و با کسب مجوز های لازم از سوی شورای شهر و سایر دستگاه های صاحب صلاحیت به زودی در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

خدمات شهرداری به روز می شود

سرپرست شهرداری اسلامشهر در ادامه با اشاره به سایر امکانات و فواید استقرار سیستم شهرداری الکترونیکی، به روز شدن خدمات را یکی از مهمترین دستاوردهای این طرح دانست و گفت: هم اکنون بر اساس دستورالعمل صادر شده همه مکاتبات و فرایندهای شهرداری به صورت الکترونیکی و تحت نرم افزارهای اداری موجود انجام می شود که این کار باعث اثر بخشی فعالیت ها می شود.

وی افزود: در آینده با توسعه شبکه الکترونیکی در شهرداری و زیرمجموعه های آن دیگر شاهد به درازا کشیدن کار پرونده های اداری شهروندان در شهرداری نخواهیم بود و این یکی از مهمترین مطالباتی است که شهروندان از مجموعه مدیریت شهری دارند.

 

ارائه خدمات الکترونیکی، افزایش رضایتمندی شهروندان

یک عضو شورای اسلامی شهر نیز درباره طرح بزرگ «شهرداری الکترونیکی» با مهم ارزیابی کردن این طرح، گفت: ارائه خدمات غیر حضوری باعث تسریع در انجام امور شهروندان خواهد شد که این امر یکی از مهمترین خواسته های ایشان از مجموعه مدیریت شهری است.

علیرضا مهرپویان طارانی با بیان این که هم اکنون بسیاری از خدمات شهرداری ها قابل ارائه بر روی شبکه اینترنت است، تصریح کرد: با توسعه زیرساخت های کشور در زمینه اینترنت و مخابرات، انتقال بخش قابل ملاحظه ای از خدمات شهرداری ها به دنیای مجازی و استفاده از امکانات و زیرساخت های موجو کشور امری عقلایی و کاملا کاربردی است که مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر اسلامشهر هم اکنون با جدیت به دنبال آن هستند.

وی ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان و انجام بسیاری از امور ایشان با استفاده از سایت شهرداری را یکی از ساده ترین راهکارهای تسهیل امور مردم دانست و تاکید کرد: با ارائه این خدمات قطعا در آینده ای نزدیک شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان از مجموعه مدیریت شهری خواهیم بود.

 

آموزش؛‌رکن اصلی ارائه خدمات الکترونیکی

این عضو شورا ی شهر در ادامه  فرهنگ سازی برای بهره برداری از امکانات شهرداری الکترونیک را یک امر ضروری دانست و اضافه کرد: به موازات  استقرار سیستم جدید ارائه خدمات به شهروندان باید زمینه های ارائه آموزش های لازم نیز فراهم شود تا همزمان با راه اندازی نسخه نهایی آن، شهروندان نیز آمادگی کامل برای استفاده از این خدمات را داشته باشند.

طارانی با اشاره به اجرای طرح آموزشی شهروند الکترونیک توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر در گذشته، گفت: این طرح در گذشته به طور کامل اجرا نشد تا جایی که بسیاری از متقاضیان دریافت آموزش های شهروندی نتوانستند از مزایا و آموزش های این طرح بهره ببرند.

وی استقرار نظام آموزش شهروندی را یکی از خواسته های شهروندان دانست و تاکید کرد: کمیسیون فرهنگی شورا با درک اهمیت این موضوع در زمان تدوین بودجه سال جاری اعتبارات مناسبی را برای امر آموزش شهروندی پیش بینی کرد که متاسفانه به دلیل تامین نشدن اعتبار مورد نیاز، این برنامه تقریبا متوقف شد. با این وجود در نیمه دوم سال جاری مصمم هستیم که به موازات استقرار طرح عظیم شهرداری الکترونیک بتوانیم موضوع آموزش را نیز به شکل مطلوبی پیگیری کنیم.

آدرس کوتاه شده: